Migratie datacenter
Waarom een migratie van ons datacenter?
Zoals u weet zijn veiligheid en betrouwbaarheid de belangrijkste kernwaarden van CreAim. Om ook in de toekomst op dit gebied het beste aan onze klanten te kunnen bieden hebben wij er voor gekozen om ons datacenter te verhuizen naar een andere leverancier (PinkRoccade Hosting Services).
Wat merkt u van de migratie?
De verhuizing van het datacenter is in volle gang. In de afgelopen weken zijn de eerste delen van de portalen succesvol gemigreerd naar het nieuwe datacenter. Op korte termijn starten wij met het overzetten van de onderdelen waarbij een korte downtime noodzakelijk is. Voor deze migratiestappen plannen wij twee onderhoudswindows. Gedurende de downtime zal er een melding getoond worden dat er gepland onderhoud op de applicatie plaatsvindt. De specifieke datums van deze onderhoudswindows zullen wij per e-mail met onze klanten communiceren.
Na de verhuizing is het portaal via dezelfde URL benaderbaar zoals je gewend bent. Onze IP Adressen zijn echter wel gewijzigd. Indien uw organisatie onze IP adressen gewhitelist heeft, dienen onze nieuwe IP adressen te worden gewhitelist. De te registreren IP adressen zijn: 194.13.164.145 en 194.13.164.148.
Daarnaast dient er een nieuwe versie van de Transfer Service te worden geïnstalleerd, zie hier onder.
Nieuwe Transfer Service
Indien u gebruik maakt van de CreAim Transfer Service (TS) om geautomatiseerd aangifte bestanden, publicatiestukken, jaarrekeningen en/of andere rapportages vanuit een basis applicatie in te lezen in het portaal dient deze te worden geupdate.
U kunt de nieuwe TS hier downloaden: Nieuwe Transfer Service
De handleiding installatie Transfer Service beschrijft stap voor stap hoe de update van de Transfer Service in zijn werk gaat. Download hier de handleiding: Handleiding installatie Transfer Service
Mocht u vragen hebben tijdens de installatie dan kunt u contact opnemen met onze consultants via support@creaim.nl of 075 631 27 09